Anàlisi
La proposta del ministre Puente d’incrementar la velocitat de l’AVE per anar de Madrid a Barcelona en dues hores és una idea equivocada. És un dispendi que obligaria a canviar les travesses, augmentaria el costos de manteniment i dispararia el consum d’energia sense garanties d’un augment de capacitat. A Europa no s’ho planteja ningú perquè hi ha les alternatives que es plantegen en aquest article. Els diners s’han de destinar a millorar els trens convencionals, no a finançar volades de coloms
Si el Govern d’Illa pretenia no comprometre’s més enllà del que Europa exigia als seus estats membres, ara, amb el nou compromís de la UE, el Govern català no tindrà més remei que augmentar no sols els percentatges de reducció d’emissions en el full de càlcul, sinó que haurà de traduir aquesta reducció en actuacions que comportaran un canvi profund de criteris en els models actuals de mobilitat i de negoci que ja no encaixen en els objectius de descarbonització que Europa requereix i que la humanitat necessita desesperadament
La ciutat, campiona en expulsions i manca de resposta municipal: un minim de 50 famílies van al carrer cada mes amb 9.000 pisos buits fruit de l’especulació.
Mig segle després de la mort del dictador i quaranta-set anys després de l’aprovació de la Constitució el Govern ha d’adoptar un Pla especial per combatre l’avenç entre alguns joves de valors similars als que van inspirar el franquisme.
Molt ha canviat en els governs de Xavier García Albiol pel que fa al servei i l’atenció a les persones: en el segon (2020-2022), amb 11 regidors de 27, els va reforçar; en l’actual (2023-2027), amb una majoria absoluta de 18 regidors, els ha desmantelat
Ara fa poc més d’un any que la llavors regidora va rellevar a la seva companya del PSC Núria Parlon com alcaldessa de Santa Coloma, quan aquesta va ser nomenada consellera de Interior. És poc temps per fer un balanç de gestió, però prou per poder veure si les polítiques de l’Ajuntament actual van en la mateixa línia o no
Un informe de l’Observatorio de la Sostenibilidad ha analitzat les infraestructures que es troben en zones de risc d’inundació a Espanya. A Molins de Rei, quatre d’aquests espais estan classificats amb risc molt greu, entre ells una escola i la comissaria de la Guàrdia Urbana. Al Baix Llobregat assenyala vuit ciutats: Martorell (13 equipaments afectats), Viladecans (10), Molins (8), Gavà (6), Sant Andreu de la Barca (5), el Prat (3), Castelldefels (2) i Sant Boi (1)
Finalment aquest 21 d’octubre s’ha autoritzat la darrera signatura del conveni per a la construcció de dos intercanviadors a Sant Cugat entre Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat. Les instal·lacions de Volpelleres i Hospital General son claus en el corredor ferroviari del l’eix prelitoral, estratègic per donar un mínim millor servei a la península i a Catalunya
El World Metropolitan Summit celebrat a Barcelona va reivindicar l’escala territorial metropolitana per donar resposta als reptes que enfrontem com a societat sabent que les ciutats son el futur, però el futur de les ciutats està fora dels nuclis del poder. No hi ha solucions úniques ni homogènies, però arreu creix la tendència a dotar a les metròpolis d’eines per governar grans urbs. La solució per a les aglomeracions de Tarragona, Girona o altres no ha de ser necessàriament la mateixa que la de Barcelona.
L’Institut Metròpoli desenvolupa l’Observatori de les Migracions i el Refugi, impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, amb l’objectiu de combatre els discursos d’odi i fonamentar les polítiques municipals en dades reals, contribuint a una inclusió plena de les persones migrades en la vida social, econòmica i cultural de la capital
SUBSCRIU-TE
Qui som
El diari Catalunyametropolitana.cat està editat de forma col·laborativa per disset mitjans de comunicació de proximitat i la fundació Periodisme Plural. El seu àmbit són les comarques del Baix Llobregat, Barcelonès i el Vallès.
Òrgan de govern
Consell editorial: Format per representants de cada mitjà. Vetlla pel compliment dels objectius del projecte: periodisme independent, ètic i amb vocació transformadora.
On som
Carrer Bailén 5, principal.
08010, Barcelona
Contacta'ns
932 311 247