Anàlisi
Un informe de l’Observatorio de la Sostenibilidad ha analitzat les infraestructures que es troben en zones de risc d’inundació a Espanya. A Molins de Rei, quatre d’aquests espais estan classificats amb risc molt greu, entre ells una escola i la comissaria de la Guàrdia Urbana. Al Baix Llobregat assenyala vuit ciutats: Martorell (13 equipaments afectats), Viladecans (10), Molins (8), Gavà (6), Sant Andreu de la Barca (5), el Prat (3), Castelldefels (2) i Sant Boi (1)
Finalment aquest 21 d’octubre s’ha autoritzat la darrera signatura del conveni per a la construcció de dos intercanviadors a Sant Cugat entre Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat. Les instal·lacions de Volpelleres i Hospital General son claus en el corredor ferroviari del l’eix prelitoral, estratègic per donar un mínim millor servei a la península i a Catalunya
El World Metropolitan Summit celebrat a Barcelona va reivindicar l’escala territorial metropolitana per donar resposta als reptes que enfrontem com a societat sabent que les ciutats son el futur, però el futur de les ciutats està fora dels nuclis del poder. No hi ha solucions úniques ni homogènies, però arreu creix la tendència a dotar a les metròpolis d’eines per governar grans urbs. La solució per a les aglomeracions de Tarragona, Girona o altres no ha de ser necessàriament la mateixa que la de Barcelona.
L’Institut Metròpoli desenvolupa l’Observatori de les Migracions i el Refugi, impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, amb l’objectiu de combatre els discursos d’odi i fonamentar les polítiques municipals en dades reals, contribuint a una inclusió plena de les persones migrades en la vida social, econòmica i cultural de la capital
La prospectiva, si vol ser útil, no pot limitar-se a exercicis formals o a projeccions automàtiques que no contemplin l’evolució de tendències estructurants com poden ser l’economia o la demografia, anticipant de manera rigorosa les implicacions futures a partir de les dades reals del present.
El debat no està a encertar la xifra d’habitatges que hem de construir, sinó com fem possible que la gent visqui dignament i a preus justos a la regió metropolitana de Barcelona (RMB). El Pla territorial sectorial de l’habitatge (PTSH) fixa el “què” (arribar al 15% de l’Objectiu de Solidaritat Urbana – OSU) i quantifica el dèficit per municipis, però sense concertar i mancomunar el “com” és inviable. Aquest article proposa criteris de repartiment i eines de governança per convertir projeccions en habitatges reals, amb especial atenció a la segona corona metropolitana.
El Grup de Treball DESCMA, per a la defensa dels Drets Econòmics, Socials, Culturals i MediAmbientals de Gramenet del Besòs, ha fet una anàlisi de les polítiques de control de l’espai públic per part del govern municipal arran del desplegament de 21 videocàmeres de vigilància policial a la ciutat.
Un 16,4% dels santcugatencs són pobres i un quart de la població viu situacions d’exclusió social
El Govern Illa no veu factible asumir la recomanació dels experts de Catalunya per reduir les emissions cara el 2030 i, contravenint la llei, es renta les mans a l’hora de tenir un full de ruta pels 20 anys següents. En canvi, aprova un pla de grans infraestructures per el 2050 sense cap valoración ecològica. Necessitem un canvi de paradigma, i també un pacte de pais
L’Eix Transversal Ferroviari és un projecte delirant i dels orbitals ferroviaris gairebé que podem dir el mateix. Ningú a Europa està proposant coses semblants. Aparquem aquestes fantasies i dediquem-nos a procurar servei ferroviari a qui de debò no en té i el necessita.
SUBSCRIU-TE
Qui som
El diari Catalunyametropolitana.cat està editat de forma col·laborativa per disset mitjans de comunicació de proximitat i la fundació Periodisme Plural. El seu àmbit són les comarques del Baix Llobregat, Barcelonès i el Vallès.
Òrgan de govern
Consell editorial: Format per representants de cada mitjà. Vetlla pel compliment dels objectius del projecte: periodisme independent, ètic i amb vocació transformadora.
On som
Carrer Bailén 5, principal.
08010, Barcelona
Contacta'ns
932 311 247
