Anàlisi

La proposta del ministre Puente d’incrementar la velocitat de l’AVE per anar de Madrid a Barcelona en dues hores és una idea equivocada. És un dispendi que obligaria a canviar les travesses, augmentaria el costos de manteniment i dispararia el consum d’energia sense garanties d’un augment de capacitat. A Europa no s’ho planteja ningú perquè hi ha les alternatives que es plantegen en aquest article. Els diners s’han de destinar a millorar els trens convencionals, no a finançar volades de coloms

Si el Govern d’Illa pretenia no comprometre’s més enllà del que Europa exigia als seus estats membres, ara, amb el nou compromís de la UE, el Govern català no tindrà més remei que augmentar no sols els percentatges de reducció d’emissions en el full de càlcul, sinó que haurà de traduir aquesta reducció en actuacions que comportaran un canvi profund de criteris en els models actuals de mobilitat i de negoci que ja no encaixen en els objectius de descarbonització que Europa requereix i que la humanitat necessita desesperadament

Mig segle després de la mort del dictador i quaranta-set anys després de l’aprovació de la Constitució el Govern ha d’adoptar un Pla especial per combatre l’avenç entre alguns joves de valors similars als que van inspirar el franquisme.

Ara fa poc més d’un any que la llavors regidora va rellevar a la seva companya del PSC Núria Parlon com alcaldessa de Santa Coloma, quan aquesta va ser nomenada consellera de Interior. És poc temps per fer un balanç de gestió, però prou per poder veure si les polítiques de l’Ajuntament actual van en la mateixa línia o no

Un informe de l’Observatorio de la Sostenibilidad ha analitzat les infraestructures que es troben en zones de risc d’inundació a Espanya. A Molins de Rei, quatre d’aquests espais estan classificats amb risc molt greu, entre ells una escola i la comissaria de la Guàrdia Urbana. Al Baix Llobregat assenyala vuit ciutats: Martorell (13 equipaments afectats), Viladecans (10), Molins (8), Gavà (6), Sant Andreu de la Barca (5), el Prat (3), Castelldefels (2) i Sant Boi (1)

El World Metropolitan Summit celebrat a Barcelona va reivindicar l’escala territorial metropolitana per donar resposta als reptes que enfrontem com a societat sabent que les ciutats son el futur, però el futur de les ciutats està fora dels nuclis del poder. No hi ha solucions úniques ni homogènies, però arreu creix la tendència a dotar a les metròpolis d’eines per governar grans urbs. La solució per a les aglomeracions de Tarragona, Girona o altres no ha de ser necessàriament la mateixa que la de Barcelona.