Anàlisi

El continu urbà dels barris de Montesa i Sant Ildefons projecta connexions viàries fins a l’Hospitalet i la ronda de Dalt. Ja s’estan executant 106 pisos de preu concertat, un edifici de 20 habitatges per a reallotjats i aquesta setmana s’ha posat la primera pedra de la cooperativa de 93 pisos de protecció oficial de Llar Unió Catalònia

Els preus de l’habitatge disparats, el caos en el transport metropolità, la intrincada inoperància de les administracions… allà on observem els principals problemes d’ineficiència de la nostra societat un fet bàsic sembla reproduir-se: una concentració excessiva.

El 68% de la població de l’AMB assegura que té la voluntat d’instal·lar plaques solars fotovoltaiques al seu habitatge i un 66%, de canviar a una companyia elèctrica 100% renovable.
Els resultats del treball de l’Institut Metròpoli mostren la transició que estan fent o volen fer les llars de la metròpoli i les desigualtats que s’estan produint, i plantegen millores a les polítiques públiques

Calen planificació, normes, programes i incentius per potenciar les polítiques i els recursos front a les creixents necessitats per la segregació urbana, les cures i l’envelliment. La centralitat de la vida quotidiana de les persones en el fet metropolità obliga a potenciar aquestes dinàmiques amb un protagonisme que ara no tenen. El Fòrum Social Metropolità, creat el 2024 i obert a entitats i ajuntaments, ja està en marxa

La catàstrofe de València és el mirall del gran fracàs que suposa la inexistència de cap política pública a l’hora d’organitzar un model de vida que sigui sostenible i equilibrat. València no s’ha dotat de cap governança metropolitana i sense aquesta no hi ha política de transport, ni de gestió del territori, ni de prevenció davant els efectes del canvi climàtic.