Segons l’alcalde, Xavi Paz, els motius pels quals l’empresa es planteja renunciar a l’obra són principalment econòmics. Les feines de millora fa un any que estan aturades a causa d’un modificat del projecte constructiu. Des de Renfe asseguren que en les pròximes setmanes actualitzaran la informació de les obres
‘Vías y Construcciones S.A.’, empresa que estava duent a terme les actuacions de millora de l’estació de Renfe, s’està plantejant renunciar a l’obra. Així ho ha afirmat l’alcalde, Xavi Paz, aquest matí en declaracions a Ràdio Molins de Rei. De fet, Paz ha afirmat que la intenció actual de Renfe és que sigui la mateixa empresa qui finalitzi les obres, ja que si aquesta finalment renuncia “s’hauria de tornar a fer una licitació”. En aquest sentit, l’alcalde no ha concretat el motiu pel qual l’empresa es planteja rescindir el contracte però si que ha apuntat a “diversos motius econòmics”. De fet, si finalment l’empresa acaba marxant, seria la segona que renuncia al projecte, ja que l‘any 2020 l’empresa ‘Ortiz Construcciones y Proyectos’, que va resultar adjudicatària en el concurs públic del projecte de reforma, va decidir de forma unilateral renunciar a les obres abans de l’inici d’aquestes.
Les obres de millora de l’accessibilitat que es van iniciar ara ja fa gairebé dos anys, tenien una duració prevista d’uns 15 mesos i fa ja un any que estan aturades. De fet, segons va apuntar Renfe el setembre de l’any passat, les obres s’havien de reprendre a finals del 2023. De moment, la situació continua sent la mateixa: les obres continuen aturades i encara no se sap res més sobre l’evolució de la modificació del projecte constructiu. En aquest sentit, des de Renfe, només han afirmat a Viu Molins de Rei que de moment no poden donar més informació i que en els pròxims dies esperen poder fer una actualització de la situació.
En aquest sentit, cal destacar que un modificat en un projecte d’aquestes característiques comporta uns tràmits administratius que impossibiliten continuar les feines de millora de manera immediata. De fet, en un inici, el projecte comptava amb un pressupost de 6,2 milions d’euros, però no es contemplava la construcció del segon accés al carrer Sant Antoni Maria Claret -un dels punts que segons van informar entrarien al nou modificat -, fet que pot encarir la inversió final de la millora. De moment, Renfe tampoc ha donat més informació al respecte, ja que segons van assegurar al seu moment fins que no estigués el projecte completament redactat no es pot saber si requerirà d’una major inversió.
La primera fase d’obres està finalitzada
Segons va Renfe a mitjans de l’any passat, la primera fase del projecte ja està finalitzada. De fet, es va finalitzar el passat mes de juny, amb la posada en marxa del nou vestíbul i el nou ascensor d’accés que el comunica amb el carrer.
Per la segona fase, per la qual s’han aturat les obres a causa d’un modificat del projecte constructiu, compta amb dos objectius principals segons van explicar des de Renfe en el seu moment. Per una banda, la creació del segon accés pel carrer Sant Antoni Maria Claret, i per altra, minimitzar les molèsties als veïns i les afectacions als usuaris de Rodalies. A més, encara falta una gran part de les obres que estaven previstes, com l’accessibilitat a les andanes amb la instal·lació d’ascensors o l’amplada de les vies.