Amb el suggeridor titular T’estiu molt!, BCN Content Factory edita la guia periodística més completa amb tota l’oferta turística i de natura del Baix Llobregat i de L’Hospitalet de Llobregat per gaudir aquest estiu de les múltiples ofertes d’oci, cultura i gastronomia al sud de Barcelona.
Ja es pot consultar gratuïtament i durant tot l’estiu la publicació Estiu al Baix 2023 Next Llobregat, on els lectors trobaran al llarg de les seves 400 pàgines múltiples ofertes per gaudir dels mesos d’estiu a la comarca barcelonina del Baix Llobregat i L’Hospitalet. La guia té una important oferta de restaurants del col·lectiu Sabors de l’Horta, així com d’una naturalesa exuberant, amb platges de dunes i boscos frondosos, a més de 30 municipis amb encant i tresors arquitectònics.
Una trentena de personatges destacats del món artístic, literari, musical, empresarial i universitari, convertits en amBAIXadors i amBAIXadores recomanen els seus racons preferits. Alguns de desconeguts fins i tot per als mateixos habitants de la comarca.
Entre els amBAIXadors hi ha Carles Riba, Pere Baltà, Núria Salan, Alfons López, Ferran Soriano, Jordi Fortuny, Carlota Dobaño, Salvador Valls, Esther Hachuel, Marc Alves, Maite Carranza, Conxa Solans, Empar Fernández, Manuel Calderón, Núria Pradas, David Aliaga, Ferran Adrià, Jaume Plensa, Àlex Bays, Le Sad, Anez, Sergi Fuster, Joan Soler, Xavi Pau, Aakash Bissi, Ainhoa Lardin, Jaume Vergés, Ioia Oller,
Roci Toré i mig centenar de celebritats de la comarca.
A més, la guia destaca un total de 42 restaurants, els xefs dels quals aposten pel producte de proximitat, precisament al 25è aniversari de la creació del Parc Agrari del Baix Llobregat. Aquests restaurants emplaten l’autenticitat local amb una variada gamma d’hortalisses i fruites gràcies a la fertilitat de la seva terra, la bondat del clima i l’esforç dels agricultors.
A l’efemèride del Parc Agrari, la publicació destina un dossier amb el calendari dels pagesos de sembra i recol·lecció de les hortalisses i fruites, receptes per cuinar-les, així com les fases lunars, reportatges sobre el paper fonamental que té aquest espai protegit per a la sostenibilitat de l’àrea metropolitana i la seva alimentació i quatre tribunes d’opinió dels principals protagonistes del present i futur del Parc.
Els deu cims més accessibles de les muntanyes del Baix per caminar, la gran ruta de Ponent, detalls sobre els balcons de Montserrat i amplis reportatges sobre les novetats de les platges, amb informació de com les valoren els usuaris -que les qualifiquen amb un notable alt-, són els principals assumptes del capítol Mar i Muntanya. La pràctica popular de l’esport, amb iniciatives com la Copa de la Dona o Juga Verd Play, del Consell Esportiu, integren l’apartat de l’estiu més actiu. De colofó, un reportatge sobre les festes, festivals i activitats per recórrer fins a la tardor pels municipis del Baix, de festa a festa.
El periodista Joan Carles Valero, promotor de la iniciativa, destaca que “el periodisme de proximitat és periodisme amb majúscules, no només perquè compta amb cares i noms propis, sinó perquè permet fer coses úniques, com aquest tipus de publicacions que intenten vertebrar el sentiment de comunitat i de pertinença a un territori, desconegut per a la majoria dels catalans i, fins i tot, per als que hi habiten”.
BCN Content Factory també és l’editora de l’Anuari 2023 Next Llobregat, publicació que va anticipar ‘La batalla del Baix’ com a prèvia de les eleccions municipals i ara prepara una nova edició del llibre ‘Els de Dalt del Baix’ i la plataforma web quiesquialbaix.com.
Aquesta notícia ha sortit publicada a la revista L’Estaca