L’alcalde del Prat respon Jaume Collboni, que ha afirmat que “estar a favor de l’ampliació de l’aeroport és d’esquerres”.
“L’entrevista de Collboni causa perplexitat, perquè les seves respostes són un repertori clàssic dels tòpics que repeteix qualsevol candidat de la dreta. I això queda clar quan insisteix a defensar l’ampliació de l’aeroport”, ha declarat l’alcalde Lluís Mijoler a Delta com a resposta a una entrevista a Jaume Collboni, candidat del PSC a l’alcaldia de Barcelona, publicada a Catalunya Plural en la qual ha afirmat que “estar a favor de l’ampliació de l’aeroport és d’esquerres” i ha afegit que “el debat real és sobre el model de creixement”.
“No té cap idea sobre com repensar el sector aeri en un context d’emergència climàtica, no té cap idea sobre com garantir un desenvolupament sostenible de l’aeroport, i es limita a exigir l’ampliació que reclamen els lobbies”, ha subratllat Mijoler, que ha afegit que “Collboni pot estar segur que el Prat sempre defensarà el delta, el clima, el planeta, i també un teixit productiu innovador i un sector aeri a l’alçada dels temps”.
Collboni: “Tenir vols directes és rellevant”
“Jo soc d’esquerres, i els ajuntaments del Baix Llobregat són d’esquerres i estan a favor de l’ampliació”, ha dit l’alcaldable Collboni obviant la posició de l’Ajuntament del Prat. “El que vull és, com a persona d’esquerres, és que els llocs de treball de més qualitat possible es facin al meu país i que la gent tingui oportunitats de no haver de marxar del seu país perquè hi ha oportunitats a la teva ciutat”, ha continuat l’ex primer tinent d’alcaldia de Barcelona, que creu que “això ho contribueix a fer un aeroport ampliant com el que sí que faran a Madrid, que sembla que ja no hi ha esquerres allà perquè ja ningú diu res. Ampliar l’aeroport vol dir més oportunitats perquè la gent pugui treballar a la seva ciutat i al seu país. I per mi això és més d’esquerres. El que fa l’ampliació de l’aeroport és connectar-nos a escala transcontinental; perquè si no es fa, al final hauràs d’anar a Madrid o Frankfurt per a volar als Estats Units o a Àsia. I d’aquest fet pot dependre una decisió d’inversió d’on s’ubica una nova empresa, on es decideix anar a estudiar o fer recerca. Tenir vols directes és rellevant. I per això estic a favor de l’ampliació, i per això crec que estar a favor de l’ampliació de l’aeroport és d’esquerres”. [Podeu llegir aquí l’entrevista íntegra amb Catalunya plural]
Mijoler: “Asfaltar la Ricarda, és pa per avui i fam per demà”
“Per sort, Collboni no té opcions de ser alcalde a Barcelona”, ha contestat Mijoler, “perquè demostra que li manca el que se li ha de reclamar a qualsevol alcalde i el que sí que ha demostrat tenir Ada Colau: una visió metropolitana equilibrada, que entén que els espais naturals i el parc agrari del Baix Llobregat no són el pati del darrere de la capital, sinó un veritable tresor al cor de la metròpoli, un bé comú a protegir i projectar. Justament aquesta setmana hem estat parlant amb treballadors de l’aeroport i representants sindicals que ens advertien que l’ampliació del Prat només generaria treball precari, inestable i puntual”.
L’alcalde del Prat ha declarat a Delta que “el que planteja Collboni, asfaltar la Ricarda, és pa per avui i fam per demà: hi guanyarien molt els venedors de ciment, però a canvi de mantenir la classe treballadora i el teixit empresarial d’aquest país encadenat a un model de totxo i pelotazo endarrerit i dèbil”.
La ministra Sánchez torna a insistir en l’ampliació
L’entrevista a Collboni ha coincidit amb unes declaracions que Raquel Sánchez ha fet també avui defensant un cop més l’ampliació de l’aeroport. “Vull tornar a reivindicar la necessària ampliació de l’aeroport i insistir en els ingredients bàsics que ha de tenir i en en els quals, aparentment, tots hi estem d’acord, com que l’objectiu de l’ampliació sigui transformar l’aeroport en un hub intercontinental per a vols de llarg ràdio, tenint sempre en compte els màxims estàndards mediambientals, com fa la proposta d’Aena, i comptant amb el consens del territori i les administracions implicades”, ha manifestat la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, que creu que qualsevol proposta que no contempli aquestes tres qüestions “no té futur”.
Sánchez ha fet aquestes declaracions en l’acte d’inauguració de la nova seu de Vueling a Viladecans. L’alcalde Mijoler també ha contestat les paraules de la ministra: “Collboni i Sánchez fan de portaveus de la gran patronal, les constructores, i els venedors de ciment nosaltres ens alineem amb la gent treballadora, amb la petita i la mitjana empresa, i amb el que diu la ciutadania i diuen entitats com PIMEC”.
Aquesta notícia ha estat publicada també al periòdic Delta