L’acord sobre l’aeroport inclòs als pressupostos que acaben de signar ERC i PSC a la Generalitat -i que també recolzen els Comuns- demostra “el fracàs d’AENA, de Fomento i dels seus comparses Salvador Illa, Raquel Sánchez, Jaume Collboni i Maurici Lucena”. De tots aquells que, segons Mijoler, defensaven una ampliació depredadora de l’aeroport en un escenari de “tot o res” i de “xantatge”. “Ens deien ‘Si no accepteu el nostre projecte no hi haurà inversions per a Catalunya’”, ha recordat l’alcalde del Prat en una roda de premsa convocada a correcuita per posicionar l’ajuntament davant l’acord signat el matí del dimecres 1 de febrer.
“Defensem la interconnexió dels 3 aeroports”
“La ciutadania del Prat pot estar tranquil.la: no hi haurà ampliació de l’aeroport en els termes que es proposaven al 2019”, ha dit Mijoler davant els mitjans convocats a la plaça de la Vila. “Es descarta aquesta ampliació depredadora de destrucció del patrimoni natural”, ha insistit l’alcalde. Sí hi haurà, en canvi, una comissió on l’ajuntament tindrà presència que estudiarà “el model aeroportuari que el país necessita i que passa per interconnectar els tres aeroports de Catalunya, tal i com ha proposat PIMEC”, ha recordat Mijoler, que ha parlat de la necessitat de revisar “el model turístic que volem, i ho farem des de la reflexió i el sentit comú”. També ha mencionat les partides pactades als pressupostos i que ascendeixen a 49 milions d’euros que es destinaran a la inversió en regadius, la prevenció d’inundacions, millora de la xarxa de drenatge i dels cursos fluvials als parcs naturals i al parc agrari.
Mijoler ha lamentat que el PSC hagi bloquejat “durant tants mesos uns pressupostos que eren molt necessaris”, i que, segons l’alcalde, “milloraran la vida de la gent i ajudaran a encarrilar projectes de ciutat”. La postura del PSC, diu Mijoler, “no tenia cap altre interès que dilatar” l’aprovació dels números i amb la intenció “que es duguessin a terme els macroprojectes del segle passat que ells volen per al país”.