Els comerciants asseguren que cal que les administracions abordin el problema des d’una mirada social i implicar als autors dels fets en la societat perquè prenguin consciència del que fan. Molins Comerç lamenta els fets i explica que l’associació està treballant amb els locals comercials afectats. Per la seva part, des del concessionari de Renault agraeixen el suport rebut durant aquests dies per part de la ciutadania i l’Ajuntament.
Els aldarulls de la nit de dissabte van deixar destrosses a diferents parts del municipi, però principalment es van veure afectats diversos locals comercials. Els propietaris dels comerços es van trobar el matí de diumenge amb aparadors cremats, vidres trencats i, en alguns casos, fins i tot robatoris de productes o de material d’oficina. Aquesta setmana, els afectats han començat a reconstruir els seus negocis.
Els comerciants consultats per Viu Molins de Rei, el concessionari Renault Remm-Guitart i l’associació Molins Comerç, expliquen que aquests fets han estat insòlits al municipi i que malgrat que és “un tema que s’ha abordat amb intervenció policial al moment” assenyalen que el focus principal del problema “s’ha de resoldre amb educació”. En aquest sentit, assumeixen que passin aquestes coses és “un fracàs de tots com a societat” i puntualitzen que cal aprofundir en què els passa a aquests joves perquè “aquest odi tan infundat cap a la societat” no és nascut de manera fortuïta.
A més, també expliquen que cal una reflexió general en vers aquest tipus d’actes “ja que si ens fixem els implicats són persones joves” i asseguren que cal que les administracions competents abordin aquests problemes perquè els joves que “provoquen aquests aldarulls” se n’adonin “de tot el mal que fan”. En aquesta línia, també afegeixen que “és una llàstima” que passin aquestes coses i que pot ser un remei “és implicar-los en la societat a través de treballs comunitaris” en comptes de “acumular antecedents penals”.
“No és just que siguem els que rebem sempre”
La presidenta de Molins Comerç, Mireia Sellarés, ha explicat a aquest diari que les primeres hores “es van viure amb molta preocupació” però ha explicat que l’associació es va posar al costat dels comerços en tot moment. De fet, Sellarés diu que quan hi ha aldarulls al carrer “els comerços sempre ens veiem afectats” i afirma que malgrat que els comerciants assumeixen el risc de robatoris “no és just que amb el vandalisme també siguem els que rebem sempre”.
Mireia Sellarés, però, relata que malgrat que encara no s’han quantificat els danys totals “que han patit els diferents establiments” ja han parlat amb els comerços “perquè sàpiguen que si l’assegurança no els cobreix els danys, mirarem una solució des de l’associació”. En total l’entitat ha comptabilitzat cinc locals comercials afectats durant la nit de dissabte i valoren de manera molt positiva que l’Ajuntament “s’hagi posat al nostre costat des del primer moment”. En aquest sentit, remarca que han demanat una reunió entre Molins Comerç i el govern municipal que, previsiblement, es produirà en els pròxims dies.
La tònica general, però, no és de desànim sinó que els comerciants afectats, en línies generals, s’han trobat amb un suport des del primer moment per part de la ciutadania i del consistori. “Alguns veïns han vingut a preguntar si necessitàvem ajuda per netejar”, expliquen des del concessionari de la Renault. “La veritat és que la ciutadania s’ha bolcat molt amb el comerç”, afegeix Mireia Sellarés, representant de Molins Comerç.
“Ens hem sentit molt acompanyats tant per la ciutadania com per l’Ajuntament”
El concessionari de Renault va ser l’establiment que va rebre més danys amb quatre cotxes destrossats i diversos danys materials. “Vam trobar a faltar algunes pantalles que segurament les van fer servir per mantenir viva la barricada”, afirmen des de l’establiment. En total, van ser una vintena de persones les que van assaltar l’establiment durant més de 20 minuts sense que en aquell moment les forces de seguretat poguessin fer gran cosa. En aquest sentit, lamenten els fets i asseguren que els actes vandàlics de dissabte són una problemàtica social. “Com a societat hem fracassat amb aquests joves que suposadament són el nostre futur”, expliquen des del concessionari.
Per altra banda, asseguren haver-se sentit molt acompanyats tant per part de la ciutadania “com d’altres comerços i l’Ajuntament”. En aquest sentit, donen les gràcies per l’ajuda rebuda per part dels veïns i veïnes com també per part “d’altres establiments del voltant o de Molins Comerç, que ens han allargat la mà en tot moment”. A més, també volen agrair el suport institucional i afegeixen que “aquests actes” els fan sentir “que malgrat ser una empresa gran, formem part del poble”.
L’entrada Molins Comerç i Renault assenyalen el vandalisme s’ha d’abordar amb educació i treballs comunitaris ha aparegut primer a Viu Molins de Rei.