La passada matinada, 8 vols van efectuar el seu aterratge en configuració de pista única, generant soroll d’entre 75 i 80 dBA; fet que segons el consistori va alterar el descans dels veïns i veïnes de la ciutat baixllobregatina. L’episodi va ser motivat per l’averia d’un vehicle que va bloquejar les pistes 02-20 i 06R-25L
L’Ajuntament de Castelldefels, a través de l’Oficina Municipal de Seguiment i Control de l’Aeroport (OMSICA), reitera les seves queixes davant d’un nou episodi de sobrevols nocturns.
En aquesta ocasió, la passada matinada (entre les 5.25 hores i les 6.11 hores) l’aeroport va operar en configuració de pista única (ELL) amb un total de 8 aterratges que van sobrevolar Castelldefels. El consistori denuncia que el nivell de soroll generat per aquestes operacions s’ha situat entre els 75 i els 80 decibels, alterant el descans nocturn de la ciutadania.
L’Ajuntament entén que es va tractar d’una acció justificada, des del punt de pista operatiu i de seguretat, donat que l’avaria d’un vehicle va bloquejar les pistes 02-20 i 06R-25L. Malgrat això, cataloga d’excessiu el temps de reacció i contenció d’aquesta incidència per a procedir a la seva retirada de la zona d’influència.
Per tot plegat considera que un aeroport de la categoria del Josep Tarradellas Barcelona-El Prat “no es pot permetre trigar un total de 41 minuts en retirar un vehicle a una zona segura i creiem que hauria de disposar dels mitjans necessaris per a una immediata resolució de la incidència, sobretot tenint en compte la gran repercussió en la salut de les veïnes i veïns de Castelldefels”.
Font: Ajuntament de Castelldefels