Després de 13 participacions finalitzades, la pilot de KH-7 es mostra confiada en les seves possibilitats al volant d’un buggy 4×2, superior al que va pilotar la passada edició.
Al costat de Maurizio Gerini com a copilot, la de Corbera lluitarà per un lloc al podi en la categoria 4×2 i per aconseguir un bon resultat a la classificació general: “Anem amb un cotxe millor, i el Maurizio i jo tenim moltes ganes de treure’ns l’espina de l’any passat”
Laia Sanz torna a l’atac al Ral·li Dakar amb aires de revenja. La pilot de KH-7 compta les hores per la sortida de la 46a edició de la cursa, la cinquena que se celebra a Aràbia Saudita, que arrencarà demà a AlUla i finalitzarà a Yanbu el proper 19 de gener.
El Ral·li Dakar 2023 va concloure amb un sabor agredolç per a Laia Sanz. La de Corbera de Llobregat va ser capaç d’incrementar la seva estadística de participacions acabades (13) a la prova més exigent del motor, però els contratemps li van impedir lluitar per un bon resultat, i es va haver de conformar amb un 65è lloc absolut i el 14è de l’apartat destinat a les dues rodes motrius.
Per això, Sanz tornarà a batre’s el coure a la categoria de 4×2 (T1.2) amb el seu copilot Maurizio Gerini, però ho farà amb l’astara 02 Concept, un vehicle més evolucionat i competitiu que el que va portar a la passada edició. Es tracta d’un prototip de dues rodes motrius amb només 1.580 quilos –el pes més lleuger de la categoria– propulsat per un motor V6 biturbo de 2.900 cm3 i injecció directa en lloc del V8 atmosfèric de 7 litres del 01 Concept.
“Anem amb un cotxe millor, i el Maurizio i jo tenim moltes ganes de treure’ns l’espina de l’any passat. L’experiència adquirida i conèixer bé el vehicle pel que fa a la mecànica fa que estiguem més forts. L’astara 02 Concept porta un motor més eficient, més petit, situat més avall per rebaixar el centre de gravetat i pesa menys, cosa que fa que el comportament sigui millor”, explica Sanz. “Quant a tracció, també és superior al model anterior, i als sots és més segur. A més, hi ha una mica més de visibilitat al capó davanter, que per mi era un dels punts més a millorar. Va molt bé en etapes ràpides, de pedres i sots, però òbviament, en ser un 4×2, el punt feble són les dunes. Allà estàs en molta desavantatge respecte als T1+ 4×4”, afegeix.
Per a la catalana, la clau està a fer una carrera intel·ligent i sense errors: “Ens hem de marcar la fita de lluitar per fer-ho bé a la nostra categoria, però estic convençuda que, si allà ens va bé, també ho farem a la general ”.
Però què pesa més a la ment de la que fos la millor pilot de motos de la història del Dakar, acabar una vegada més o tenir opció a un bon resultat? Heus aquí la resposta: “Potser preferiria, per exemple, acabar la prova a la jornada deu, però fer deu dies súper bons, conduint bé i estant davant. L’objectiu és acabar, però a mi no em val amb això; sóc competitiva i el que vull és assolir una bona posició. No li trec valor al fet d’haver acabat tants Dakar, però el que vull és fer-ho bé”.
La 20 vegades campiona del món (14 de trial i 6 d’enduro) arriba a la cita del desert en un bon estat de forma i havent protagonitzat una gran temporada al campionat de 4×4 elèctrics Extreme E. Finalment, va ser sotscampiona en el darrer sospir, després de liderar la competició gairebé tot l’any amb dues victòries i quatre segons llocs, compartint volant amb Mattias Ekström.
“Em quedo amb allò positiu, que és el creixement com a pilot, la millora, la consistència… He estat sempre bé, he millorat molt el cos a cos i, sobretot, la confiança. Ara surto sabent que ho puc fer, puc guanyar les meves mànigues i ajudar l’equip. Jo crec que el meu ritme també s’ha de notar al Dakar”, explica la pilot de KH-7.
Només queden 1 dia per veure sobre el terreny Laia Sanz en acció amb l’astara 02 Concept, amb què s’enfrontarà a 12 etapes en 15 dies i a 7.891 quilòmetres de recorregut, 4.727 cronometrats.
Aquesta notícia ha sortit publicada a elBaix.cat