La consellera d’Educació, Anna Simó, ha presentat davant els representants del Consell Escolar de Catalunya la resposta del seu departament davant el document de propostes del grup impulsor de mesures de millores educatives i ha anunciat l’aposta en matemàtiques i comprensió lectora tot creant la figura del referent docent en infantil i primària.
Per revertir els mals resultats de PISA, es posarà en marxa un programa per a la millora de les matemàtiques començant per 200 centres i es desplegarà un pla de millora de la comprensió lectora en 250 centres, una mesura que ja es preveia anteriorment.
La Conselleria facilitarà a escoles i instituts la concreció dels aprenentatges bàsics per ajudar els docents a identificar els coneixements i les competències fonamentals que ha d’assolir l’alumnat en cada àrea.
Simó ha apostat per la posada en marxa d’un nou pla de xoc contra l’abandonament escolar prematur, que s’hauria de presentar el primer trimestre del curs vinent i que persegueix situar Catalunya per sota del 9% que marca la Unió Europea. Entre les prioritats, també hi ha l’educació a temps complet i la inclusió d’un mòdul de català professional en alguns cicles de formació professional.
Avançament electoral
L’avançament electoral del 12 de maig i la manca de pressupost fan que les mesures no es puguin aplicar “de cop”. “Assumirem bona part de les propostes, però no ens podem comprometre a implementar-les totes a curt termini”, ha explicat.
La consellera ha dit que es continuarà incrementant el nombre de docents per reduir les ràtios, una de les grans reclamacions del sector, i ha reconegut que la reclamació de la comunitat educativa que el 6% del PIB es destini a educació no es podrà dur a terme el curs vinent.
Si Simó continua al Govern després dels comicis catalans, es compromet a crear l’Agència d’Avaluació i Prospectiva, una eina que va anunciar i que volia generar evidències científiques per poder millorar la qualitat del sistema educatiu.
L’entrada Millorar en matemàtiques i comprensió lectora, l’aposta per al curs vinent ha aparegut primer a El Diari de l’Educació.