Renfe oferirà transport alternatiu en bus mantenint la freqüència actual de trens. Es posaran a disposició uns 25 autobusos que realitzaran al voltant de 200 trajectes diaris per sentit, sumant un total aproximat de 400 expedicions diàries.
Les obres del corredor mediterrani al nus de Castellbisbal, un punt ferroviari estratègic conegut com la porta d’Europa, fan un nou pas endavant aquest estiu. Es remodelarà la capçalera de l’estació de Castellbisbal i els seus enllaços amb el nus ferroviari de Mollet i el port de Barcelona, instal·lant nous equipaments de vies i sistemes de senyalització. Paral·lelament, es continuarà amb la implantació del tercer carril a les vies utilitzades pels trens de Rodalies entre Sant Vicenç de Calders i Castellbisbal.
L’avenç de les obres del corredor mediterrani comportarà un tall important a les línies R4 i R8 de Rodalies del 24 de juny a l’11 de setembre quedant afectats els usuaris de la línia R4 entre Martorell i Molins de Rei, i de la línia R8 entre Martorell i Rubí. En una primera fase, del 24 de juny al 25 d’agost, hi haurà un tall total de circulació entre Castellbisbal i Molins de Rei per l’R4, i del 26 d’agost a l’11 de setembre, entre Martorell Central i Molins de Rei. A la línia R8, la interrupció serà entre Rubí Can Vallhonrat i Martorell Central els dies feiners del 24 de juny al 20 de juliol, i total del 26 d’agost a l’11 de setembre. Els reforços de la línia R7, que tenien inici i final a Molins de Rei, començaran i finalitzaran durant tot el període a l’Hospitalet de Llobregat.
Durant aquests dos mesos i mig, Renfe posarà a disposició 25 autobusos que realitzaran uns 200 trajectes diaris per sentit, sumant un total d’aproximadament 400 expedicions diàries i oferint 20.000 places. Aquest servei de transport per carretera cobrirà els trajectes entre Castellbisbal i Molins de Rei durant la primera fase, i entre Martorell Central i Molins de Rei durant la segona fase, amb parada a l’estació d’El Papiol i, en la segona fase, també a Castellbisbal. Aquests autobusos estaran sincronitzats amb els horaris del servei de Rodalies i mantindran la freqüència actual de trens
Increment de 30 minuts del temps de viatge
Tant els autobusos habilitats per al transport alternatiu de l’R4 com els de l’R8 patiran un increment mitjà en el temps de viatge d’aproximadament uns 30 minuts respecte al trajecte ferroviari. A Molins de Rei, les parades d’enllaç se situaran a l’Avinguda Barcelona, a uns 200 metres de l’estació de Rodalies, amb 4 estacionaments destinats a la càrrega de viatgers.
Altres afectacions a la línia
Les obres del corredor mediterrani també afectaran la secció sud de l’R4, amb interrupcions entre Sant Vicenç de Calders i La Granada al final de juny i principis de juliol, i entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca del Penedès els caps de setmana d’agost. Durant l’estiu, hi haurà talls horaris amb servei de bus alternatiu de les vuit del matí a les set de la tarda i de les nou i mitja a dos quarts d’onze de la nit. Els autobusos seguiran rutes intermèdies -passant per totes les parades- i també circulació directa per autopista per minimitzar el temps addicional de viatge.
Els viatgers podran consultar tota la informació sobre aquestes alteracions del servei, així com els horaris dels autobusos, als expositors de les estacions afectades, als webs i xarxes socials de Rodalies, Renfe i Adif; al telèfon d’informació 900 41 00 41; i a les applicacions de Rodalies de Catalunya i Adif.
L’entrada Estiu ense trens en direcció El Papiol per les obres del corredor mediterrani ha aparegut primer a Viu Molins de Rei.